3 Nisan 2013 Çarşamba

Dikkat, Vize Geliyorum Demez! :)


          Ben bir üniversite öğrencisiyim. Bilmeyenler için söyleyeyim. Üniversite de  bilmem kaç türlü sınav varda. Asıl ve öz olanlar vize, final ve bütünleme oluyor. Şimdi buradan sonrası için anlatması karışık ama başladık madem devam edelim. Şimdi ilk sınav vize olarak adlandırılıyor. Bu vize sınavı sonucunda aldığınız notun %60’ı ile daha sonradan gireceğiniz final sınavının da %40’ı sonucu, birlikte oluşan bu not, sizin dönem sonundaki harf notu değerlendirmenizde ortalamanızı oluşturuyor. Eğer finalden de 50’den düşük bir not alırsanız veya vize-final ile oluşan not ortalamanız, sınıf ortalamanızdan düşük olursa da son kurtarma sınavı olan bütünlemeye kalıyorsunuz. Genelde öğrenciler arasında “büt” diye kısaltılan bu sınavı da geçemeyince, maalesef seneye alttan ders olarak tekrar karşılaşıyorsunuz.
         Neyse burası teferruat kısmı zaten. Ben size bunların arka planını anlatacağım. Yani öğrenciler arasındaki konuşmaları J Bu vize haftaları kalabalık sınıfınızda dönüpte size selam bile vermeyen insanlar bir anda (öğrenci tabiriyle) kankanız olabilir. Kanka sandığınız insanlarla da aranız muhakkak açılır. Daha sonra fotokobiciyle birden samimi olmaya başlarsınız. Artık sizin için o mübarek notların bulunduğu yol bir; evinizin yolu iki olmuştur. İşte size o hafta oluşan diyaloglardan bazıları;

+ Hocam nerden çıkar, nasıl sorarsınız?
- Fix cevap; ben ne anlattıysam ondan sorumlusunuz (= hoca burada BÜTÜN KİTAP demek istiyor)

+ Amaaan finalde geçeriz. Olmadı büt, olmadı seneye (= çalışmamış ama kendini teselli etmeyi bile örnek öğrenci, dünya umurumda mı sanki havasındayız)

+ ”Oğlum ben çalışmadım, bana bişi sorma" (= diyerek her ne hikmetse o sınavlardan en yüksek notu alan arkadaşların dedikleridir bunlar)

+ Benim çok arkadaşım var, yeter ki işleri düşsün. (notları tam olan öğrenciden duyarsanız bunu)

+ Gözetmen: " Hadi arkadaşlar sınav başladı, küsün birbirinize" (= aslında burada önümüz kesilmese mükemmel dostluklar çıkarılıyor)

+ Kanka gel sana yemek ısmarlayayım. (= önce yumuşatmak lazım tabii)

+ Arkadaşlar sorular gerçekten kolay, dikkatli okuyun, hata yapmayın, birbirinize bakmayın, hatalı soru yok siz yeteri kadar çalışmamışsınız, elbette zor soru olacaktır bir iki tane, sonuçta en iyi çalışanı diğerlerinden elemek lazım. (= Hocalarımız bize sınav motivasyonu)

+ Fotokobiciyle kanka olduğumuz, fiyatta indirim yapmaya çalıştığımız haftalara ne denir?
- Vize Haftası

       En önemlisi de söylemeyi unuttum. Vize haftası, yaklaştığını hiç belli etmiyor. Bir anda “ne ara sınav haftası geldi yaa”  moduna düşüveriyorsunuz. Eğer yüksek ortalama yapmak niyetindeyseniz vizeyi önemsemeniz gerek malum %60 az bir oran değil. Ama genelde öğrenci milleti finalle arasını bozmamaya bakar. Canım ya acıdım şimdi vizeye, bildiğin önemsemiyoruz.
      Son olarak, "Öğrenci, 150 sayfalık kitabı 7 haftada bitiremeyip, 1 gecede hatmedebilendir." sözüyle noktalıyorum. Bu da biz öğrencilerin özlü sözü, misyonu, vizyonu, her şeyidir 
J

3 yorum:

  1. O sınav muhabbetleri çok iyi oluyor..:))

    YanıtlaSil
  2. Ben gibi liseliler için güzel yazı olmuş. :) Teşekkürler aydınlandım. :)

    YanıtlaSil
  3. rica ederim, yorum için bende teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil